måndag 10 december 2012

Till sidan 200

Idåg vi hade en mutlig redovisning till sidan 200. Ibörjan vi har gjört en kort samfattning om boken med varje person som står i boken. Vi har pratat mycket om Patrik. Han är en verkligen klock och snäll, läraren har givit ett hjärta plus till honom i skrivbordet så jag ska berätta lite om honom nu. Jag hade bestänt i min läslog som citat om Patrik men jag ska berätta det i onsdag därför jag han inte idåg.

Han är mycket viktig och jag vet inte om Sibylla skulle klära sig utan honom för att gå igenom problem och hitta mördaren. Men hon tycker nog att han är lite jobbig från början, därför han är nyfiken och göra många frågor, som en detektive, kanske det påverka hans mamma yrke som är polis, vem vet ?

Efter Patrik bocken blir roligare att läsa kanske därför att han är en bra sallskap inte bara för Sibylla med för oss. Det blir det nog för oss precis som för Sibylla, att ha någon att prata med. Patrik har inte lätt att hytta en tonårig kompis och han kan bli lika gammal Sibyllas son. Det är verkligen söt deras vänskap, han är lika gammal som hennes son och hon kan bli hennes tånarig kompis, därför att Sibylla också om var en 60 tal barn som vet inte vat är nätet elller är äldre av Patrik har inte levat hennes ungdom så bra så med Patrik kan tillbaka lite ung tycker jag.
Rocio

2 kommentarer:

  1. Kul att du är så snabb att skriva! Ja jag tycker att Patrik är fin som hjälper Sibylla, men man kan givetvis tycka olika om en romangestalt. Som du skriver är deras vänskap lite "söt" just kanske eftersom den är så oväntad och ovanlig.

    SvaraRadera
  2. Ja exact, det var vad jag menade,på engelska eller italienska man änvander söt lite lättare,i Sverige man kan tänka lite som andra mening(ehm..). Iallafall menade att Patrik är snäll, hjälpsam och en bra vän,om man hyttar en kompis som honom är lycklig (som vän). I Italien man sager ofta " om du hyttar en vän hyttar du guld."

    SvaraRadera